lørdag den 20. august 2011

Vinmesse gør glad!

I dag har jeg tilbragt dagen i Forum med at lade, som om jeg har forstand på noter, aromaer og garvesyre, alt imens jeg gentagende gange fik fyldt mit glas op med alverdens vin. Gud, hvor var det lækkert. Jeg har ikke særlig meget forstand på vin, men jeg kan godt smage, hvornår det smager godt! Jeg endte med at slingre hjem på cykel fra Forum og er - hvis jeg skal være helt ærlig - stadig en anelse tipsy i skrivende stund. Vinmessen er der stadig i morgen, og det koster 295kr. at komme ind... Men så er der også gratis vin af alle arter for pengene,konkurrencer og goodie-bags flere steder !








Folk fra Claus Meyer stod hele dagen og bagte det lækreste brød, som var overalt og beregnet til at suge noget af alt den vin, vi drak. Pellegrino havde sponsoreret lækker vand. (Især lækkert, når man nu ikke må drikke det fra hanen!)


Ved flere stande var der også lækker ost eller pølse til brødet.


Den fine ballondekoration. Man ved bare, det er vinnørder, når der partout skal være tre forskellige farver druer...


En nyt design, der også skulle være med til at vinen holdt længere, efter de blev åbnet pga. et eller andet nyt, fancy skruelåg. Jeg synes faktisk, de var ret fine.


Skiltet, der hang ude på teltet med den biodynamiske og økologiske vin. Pga de manglende sulfitter i den slags vin, slipper man efter sigende for den hovedpine, der ellers gerne følger med visse former for vin, fortalte en sød franskmand os på gebrokkent engelsk. Hvis det er rigtigt, så skal jeg til at investere i noget mere af det!


Da vi blev sultne slog vi et smut forbi Il Sensos stand. Il Senso er min absolutte yndlingsrestaurant, men ligger i kælderen og har derfor desværre været lukket i en længere periode pga. oversvømmelserne tidligere på sommeren. De to søde ejere af Il Senso, Christian og Jonas, har også et vinimportfirma og var derfor til stede med begge dele. Min veninde og jeg hentede derfor vin ved den ene stand og en gang antipasto misti ved den anden, og slog os ned på en sofa, hvor vi nød begge dele.


Il Senso havde sørget for rigtig dejlig stemning.


Efter maden besluttede vi, at det var tid til at gå i champagnen! Og der var lækre bobler over alt! Ikke kun champagne, men også prosecco, asti og cava.


Denne svagt lyserøde prosecco var et stort hit!


...men ingen stjal vores hjerter som monsieur Henri Giraud, som var den lækreste champagne, jeg længe har fået! Frisk, dyb, boblende! Og til kun 269 kr. pr. flaske var han ikke engang en voldsomt dyr dreng.


Vi slog et smut forbi San Pellegrinos stand, hvor Nomas trofæ, fra da de nåede toppen af poppen, var udstillet.


Og sidst, men ikke mindst - det sidste jeg troede, jeg skulle finde på en vinmesse: Mode! Missonis karateristiske print pryder en flaske skøn San Pellegrino i et dejligt samarbejde... Jeg vil også gerne have sådan en flaske-sweater til mine sodavand!

0 kommentarer:

Send en kommentar